Психолого-педагогічне вивчення дітей Рівнянської спеціальної школи-інтернату І-ІІ ступенів

21 березня відбулось психолого-педагогічне вивчення 19 дітей Рівнянської спеціальної школи І-ІІ ступенів. Крім того, вивчалась робота шкільної ПМПК та організація корекційної роботи в закладі. Надано рекомендації щодо навчання дітей та ведення документації шкільної ПМПК.

/Files/images/rvne/Фото0667.JPG

/Files/images/rvne/Фото0669.JPG

Про наслідки психолого-педагогічного вивчення дітей і

підлітків Рівнянської спеціальної загальноосвітньої

школи-інтернату, вивчення роботи шкільної комісії та

організації корекційно-розвиткової роботи

Відповідно до плану роботи Кіровоградської обласної психолого-медико-педагогічної консультації 21 березня 2014 року проводилось діагностичне обстеження дітей і підлітків Рівнянської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату, вивчалась робота шкільної комісії та організація корекційно-розвиткової роботи.

У роботі психолого-педагогічного вивчення дітей та підлітків взяли участь:

Ребдело Л.І. - завідувач обласної ПМПК;

Варакута Л.М. – консультант, практичний психолог обласної ПМПК;

Острова Л.В. – консультант, вчитель-логопед обласної ПМПК;

Іващенко Л.Ю. – заступник директора з навчально-виховної роботи Рівнянської спеціальної школи-інтернату;

Шеперова О.А. – логопед-дефектолог Рівнянської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату.

Здійснено психолого-педагогічне вивчення 19 дітей Рівнянської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІ ступенів з метою виявлення порушень їхнього психофізичного розвитку, встановлення діагнозу, визначення адекватних умов навчання, виховання, лікування, соціально-трудової адаптації та надані відповідні рекомендації:

19 – навчання за програмою для розумово відсталих дітей.

Здійснено консультування 19 батьківта 18 педагогічних працівників з питань виховання, навчання та соціально-трудової реабілітації (підготовки) дітей з вадами психофізичного розвитку, розладами поведінки тощо, запровадження інклюзивного, інтегрованого навчання дітей дошкільного та шкільного віку.

У Рівнянській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІ ступенів вивчалась робота шкільної психолого-медико-педагогічної комісії та організація корекційно-розвиткової роботи.

Згідно наказу Міністерства освіти України від 20 серпня 1996 року № 278 «Про затвердження положення про шкільну психолого-медико-педагогічну комісію» та наказу директора Рівнянської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату від 2 вересня 2013 року № 113 створено шкільну психолого-медико-педагогічну комісію.

Шкільна комісія діє з метою виявлення особливостей індивідуального розвитку дітей, визначення адекватних умов навчання, виховання, корекції розвитку дитини, здійснює дослідження на основі даних про фізичний та психічний розвиток дитини від народження до вступу в школу рівня розвитку психічних процесів та якості особистості з урахуванням ведучого для кожного віку виду діяльності.

До складу шкільної комісії входять:

- Іващенко Л.Ю. – голова комісії (заступник директора з навчально-виховної роботи);

- Лисогор Л.В. – заступник голови (лікар школи).

Члени комісії:

- Абасова А.А. – соціальний педагог;

- Маркович Г.М. – дефектолог, вчитель трудового навчання;

- Мельніченко О.О. – вчитель початкових класів;

- Миненко Т.Н. – медсестра;

- Ніколаєнко С.В. – практичний психолог;

- Шеперова О.А. – логопед-дефектолог.

Встановлено, що у шкільній комісії ведеться документація, а саме:

- План роботи шкільної комісії на 2013/2014 навчальний рік, затверджений директором школи;

- Графік роботи шкільної комісії;

- Журнал обліку дітей, обстежених комісією (обстежено115 учнів);

- Книга протоколів шкільної комісії (проведено18 засідань);

- Дидактичний матеріал та методики, що використовують для діагностичного обстеження дітей (рекомендовані Центральною ПМПК).

Відповідно плану роботи шкільної психолого-медико-педагогічної консультації проводилась психолого-педагогічна і медична просвіта: семінар на тему: «Принципи та методи диференційної діагностики дітей з різними порушеннями», консиліум: Підсумки адаптації учнів 5 класу до навчання в середній ланці, тиждень початкових класів, Науково – практичний семінар «Аномалії дітей».

1.Визначення поняття аномалії дитини.

2.Особливості аномального розвитку дитини.

3.Проблеми взаємовідносин у родинах, де є діти з аномаліями.

Методична робота: науково - практична конференція «Обговорення напрямків роботи з проблемною дитиною» (Бавровська А.), Проведення педагогічних мостів. Засідання методичних об’єднань. Участь у засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів з теми: «Комплексний підхід у корекційній роботі з попередження та подолання труднощів засвоєння писемного мовлення школярів». Круглий стіл: «Принципи та методи диференційної діагностики дітей з різними порушеннями».

Робота з батьками, а саме: індивідуальні консультації батьків, батьківські збори. Лекторій для батьків: « Насилля та його форми», тренінг для батьків «Вибір на користь здоров’я».

Одночасно вивчався стан корекційної роботи. Специфіка уроків в школі-інтернаті – їх корекційно-практична спрямованість. Корекція недоліків відбувається в умовах комплексного розв’язання освітніх, корекційно-розвиваючих і виховних завдань уроку.

Процес корекційно-розвиткової роботи в школі-інтернаті спрямований на компенсацію порушень психофізичних вад дітей, створення передумов для успішного засвоєння навчальних програм, всебічного розвитку учнів.

Одне із основних завдань спеціальної школи-інтернату – корекція порушень психічного і фізичного розвитку, пізнавальної діяльності (пам’яті, сприймання, мовлення, мислення) школярів. Виправлення фізичних порушень здійснюється під час фізичної культури та ЛФК , виправлення мовленнєвих порушень – на корекційних заняттях з логопедом.

У Рівнянській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІ ступенів, згідно пункту 3.5.2. Положення про спеціальну загальноосвітню школу-інтернат (школу, клас) України для дітей з вадами фізичного або розумового розвитку, навчається і виховується 120 дітей за рекомендаціями Кіровоградської обласної психолого-медико-педагогічної консультації. З них дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування – 17 учнів,дітей-інвалідів –4 учні.

Рекомендуємо:

Директору Рівнянської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІ ступенів Петровій Т.О.:

1. До 10 квітня 2014 року надати інформацію про виконання рекомендацій наданих дітям під час психолого-педагогічного вивчення.

/Files/images/rvne/Фото0668.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 792

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.