Семінарське заняття

на тему:

«Діти з особливими освітніми потребами (ООП)».

Мета :
  • поглибити знання учасників семінарського заняття з питань олігофренопедагогіки;
  • опрацювати питання, які безпосередньо стосуються роботи з дітьми з особливими освітніми поребами.
ПЛАН РОБОТИ:
Вступ.

Поняття олігофренія.

Характеристика дітей з різними ступенями інтелектуального дефекту. (Прокопова Т. С, Москаленко О.П)

Супровід дітей з ООП. (Семашко Н.В)

Соціальна адаптація школярів з ООП.(Чабаненко І.З)

Вступне слово.

Потурбуймося про дітей з особливими освітніми потребами.

Особистість дитини формується під впливом багатьох факторів :

Об’єктивних і суб’єктивних, природних і суспільних, внутрішніх і зовнішніх, незалежних і залежних від волі та свідомості людей, які діють стихійно або на науковій основі відповідно до поставленої цілі виховання.

Головною метою виховання на сучасному етапі є передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його соціальної ментальності, своєрідності світогляду.

На цій основі формуються особистісні риси громадянина – патріота України, які включають національну свідомість, розвинену духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, екологічну культуру.

До категорії дітей з ООП належать діти, які мають додатково такі вади:

Порушення емоційно-вольової сфери, вади слуху, зору, порушення вимови, рухового апарату.

Педагогічний аспект має дуже велике значення для всього процесу реабілітації, для найповнішого розкриття реабілітаційного потенціалу, інтеграції дитини в суспільство. Насамперед це корекція відхилень у розвитку інтелекту, рухового та психічного порушень методами спеціальної педагогіки. В процесі навчання й виховання відбувається адаптація, соціалізація, накопичення життєвого досвіду, знань, зниження рівня наявності соціальної недостатності.

Щоб дитина з обмеженими психічними можливостями інтегрувала в суспільство, важливо застосовувати різні види терапій, а в особливості – працетерапію.

Корекційно-розвивальна робота у процесі трудового навчання спрямована на формування розумової сфери дітей. Невідповідність форм та методів педагогічного впливу на хворих дітей без урахування особливостей їхнього психофізичного розвитку може створювати передумови для формування в них соціально-психологічної дезадаптації та девіантної поведінки. Доля такої дитини може виявитись соціально й особистісно втраченою.

Тому будь-яка робота з дитиною звадами психофізичного розвитку повинна розпочинатися з діагностики – вивчення рівня розвитку дитини, уточнення діагнозу, структури дефекту, стану емоційно-вольової сфери, виявлення її можливостей, а також вивчення родини в якій виховується дитина.

Навчаючись за сприятливих умов, діти з особливими освітніми потребами розвиваються досить успішно, реалізуючи свої потенційні можливості.

Що важча ситуація розвитку дитини, то більше потребує вона допомоги і підтримки. Тоді їй необхідний хтось, хто турботливо схилиться над нею, оцінить можливості – навіть найменші, виразно окреслить завдання, знайде способи його роз’язання. Без спеціальної педагогічної допомоги доля такої дитини може виявитись соціально й особистісно втраченою. Дитина з особливостями розвитку має інші можливості біологічного, психічного, суспільного та духовного розвитку, але як людське дитя особистість має право на сприяння своєму розвиткові через систему освіти, право на максимально можливе для неї самовираження у суспільному житті, творчості, трудовій діяльності.

Якщо педагогіку вважати не лише наукою, а й мистецтвом у широкому розумінні, то треба погодитись з тим, що вона є найдосконалішим мистецтвом: адже її предметом є жива людина, а метою – творіння чи формування, якщо не взагалі пробудження її людяності.

Та основним напрямком роботи вчителя дефектолога – допомогти цим дітям, виявити їхні можливості, віднайти зв’язок із навколишнім світом й реалізуватись в житті, і завжди пам’ятати, що вони – повноправні члени суспільства, які можуть бути такими самими здібними, як і здорові однолітки.

«Гра - пазл»

Опис гри:учасникам роздаються окремі слова, кожен з них по черзі викладає своє слово на дошку.

Завдання: викласти визначення терміну «олігофренія».

Олігофренія – в перекладі «слабоумство», це назва стану, що виник внаслідок різних видів ураження центральної нервової системи дитини в період до його мовленнєвого розвитку.

При олігофренії психічний розвиток дитини відбувається на неповноцінній дефектній основі.

Спец семінар обласної ПМПК на базі Піщанобрідської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІ ступенів.

/Files/images/rayoni/pschaniy_brd/семінар (1).jpg/Files/images/rayoni/pschaniy_brd/семінар (2).jpg/Files/images/rayoni/pschaniy_brd/семінар (3).jpg/Files/images/rayoni/pschaniy_brd/семінар (4).jpg/Files/images/rayoni/pschaniy_brd/семінар (5).jpg/Files/images/rayoni/pschaniy_brd/семінар (6).jpg/Files/images/rayoni/pschaniy_brd/семінар (7).jpg

Підготувала вчитель-логопед

Домашова В.Ф

Кiлькiсть переглядiв: 513

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.